THE MULTIFUNCTIONAL RESOURCE ROOM AS A FACILITATING TOOL IN THE TEACHING, LEARNING AND INCLUSION PROCESS OF STUDENTS WHO ARE THE TARGET OF SPECIAL EDUCATIONT

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Authors

DOI:

https://doi.org/10.61389/rbecl.v8i17.9094

Keywords:

Inclusão

Abstract

This article aims to discuss the inclusion policy for special education students in the state of Mato Grosso, and how this policy is applied based on the work conducted in the Multifunctional Resource Room [nome da instituição removida para avaliação] State School, located in Rondonópolis-MT. This work is based on the perspective of inclusive education, which aims to eliminate barriers so that the student can learn, socialize, laugh, play and feel a sense of belonging at school, through games and individual and collective activities, with a view to the commitment of teachers, school professionals and the family so that the student's right to teach and learn is upheld.

Author Biographies

Flávia Janiaski Vale, Universidade Federal da Grande Dourados

Doutora em Artes Cênicas pela UFBA, com bolsa de doutorado sanduiche com bolsa CAPES na University of Massachusetts/Boston no programa de Early Childhood Education. Professora Associada da Universidade Federal da Grande Dourados (UFGD) no Curso de Licenciatura e Bacharelado em Artes Cênicas.

Thacio Fagundes Vissicchio, Secretaria de Estado de Educação de Mato Grosso

Mestre em Artes Cênicas pela Universidade Federal de Uberlândia. Uberlândia. Secretaria de Estado de Educação do Mato Grosso.

Maizi Aparecida dos Santos, Secretaria de Estado de Educação do Mato Grosso

Mestre em Educação pela Universidade Federal de Rondonópolis, Mato Grosso. Secretaria de Estado de Educação do Mato Grosso.

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Published

2024-12-18

How to Cite

Vale, F. J., Vissicchio, T. . F., & Santos, M. A. dos. (2024). THE MULTIFUNCTIONAL RESOURCE ROOM AS A FACILITATING TOOL IN THE TEACHING, LEARNING AND INCLUSION PROCESS OF STUDENTS WHO ARE THE TARGET OF SPECIAL EDUCATIONT. REVISTA BRASILEIRA DE EDUCAÇÃO, CULTURA E LINGUAGEM, 8(17), 271–291. https://doi.org/10.61389/rbecl.v8i17.9094