BIG BROTHER BRAZIL: A SOCIOLINGUISTIC PERCEPTION ABOUT STEREOTYPE AND LINGUISTIC PREJUDICE

BIG BROTHER BRASIL: UMA ANÁLISE SOCIOLINGUÍSTICA SOBRE ESTEREÓTIPO E PRECONCEITO LINGUÍSTICO

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Authors

DOI:

https://doi.org/10.61389/sociodialeto.v12i35.8120

Keywords:

Linguistic Prejudice, Xenophobia, Stereotype, Big Brother Brazil

Abstract

ABSTRACT: Sociolinguistic assumptions believe to language is a social heterogeneous system (COELHO, 2015; SCHIFFRIN, 2006). That is, language remains gradually modifying because of social context of each human being belongs. Simultaneously, linguistics variations inside of mother tongue is providing to stereotypes of superiority in according with regional varieties, more specifically, giving to idea that there is a right form of  speech communication, where speakers should to forget their culture or beliefs to adapt a specific context.  In reason this, linguistic prejudice, as such as, xenophobia remain in evidence in accordance with announcer features. Under this perspective, this paper pretends to assemble cases of discriminations established to inside of language as linguistics aversions, associated by stereotype or resultant product namely xenophobia. For your information, as object of research will be analyzed some videos parts of event starred by a participant Juliette Freire in a Reality Show denominated Big Brother Brazil (BBB) of 2021 produced by television network Globo, furthermore, found in Youtube platform too. Results showed that the linguistic prejudice occurred in relation of the northeastern competitor graduated in Law and Letters (Arts and Communication) involves more than linguistics questions, as well as, your social identity establishing that discrimination from variation linguistic goes beyond of regional context and overlaps social standing.

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Author Biographies

Angélica Prestes  Rosas, UENP

Graduada em Letras Português/Inglês, pela Universidade Estadual do Norte do Paraná (UENP/2018). Durante a graduação participou do Programa Institucional de Bolsa de Iniciação à Docência de Língua Inglesa (PIBID), atuando nas escolas Estaduais da Cidade de Cornélio Procópio, tendo como aparato o uso dos gêneros textuais, os recursos multimodais e as capacidades de linguagem (2017-2018). Especializada em “Educação do campo e Ensino de Literatura Inglesa” (UNIFCV/2020). ORCID:

Naraiane Taís da Silva, UENP

Graduada em Letras Português/Inglês, pela Universidade Estadual do Norte do Paraná (UENP/2018). Durante a graduação participou do Programa Institucional de Bolsa de Iniciação à Docência de Língua Inglesa (PIBID), atuando nas escolas Estaduais da Cidade de Cornélio Procópio, tendo como aparato o uso dos gêneros textuais, os recursos multimodais e as capacidades de linguagem (2017-2018). Especializando-se em “Metodologia de Ensino em Língua Inglesa” (UNIFCV/2020).

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Published

2024-04-18

How to Cite

 Rosas, A. P., & Silva, N. T. da. (2024). BIG BROTHER BRAZIL: A SOCIOLINGUISTIC PERCEPTION ABOUT STEREOTYPE AND LINGUISTIC PREJUDICE: BIG BROTHER BRASIL: UMA ANÁLISE SOCIOLINGUÍSTICA SOBRE ESTEREÓTIPO E PRECONCEITO LINGUÍSTICO. WEB REVISTA SOCIODIALETO, 12(35), 1–21. https://doi.org/10.61389/sociodialeto.v12i35.8120