Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Início
Login
Current
Archives
Announcements
About
About the Journal
Submissions
Editorial Team
Privacy Statement
Contact
Search
Portal de Periódicos UEMS
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 1 No. 22 (2024): Novas Perspectivas em Linguagem, Educação e Memória
Vol. 1 No. 22 (2024): Novas Perspectivas em Linguagem, Educação e Memória
Published:
2024-05-28
Full Issue
Apresentação/Editorial (Português (Brasil))
Artigo original
Teaching in Primary Education: Reflecting About Feminization in the Profession
reflexões sobre a feminização presente na profissão
Tatiane Peres Zawaski, Patrícia Kayser Vargas Mangan
1-15
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.61389/wrlem.v1i22.5644
The Place And Its Name
Revisiting The Places Names Of Two Alagoan Municipalities Of Taxe Physical Nature The Human Occupation Of The Geographic Space
PEDRO ANTONIO GOMES DE MELO
1-20
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.61389/wrlem.v1i22.5959
Literary writing and its contributions to developmental education
Andreia Santos Oliveira
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.61389/wrlem.v1i22.6766
The narrative construction in Carmo Bernardes’s novels
Ana Cecília Maria Estellita Lins
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.61389/wrlem.v1i22.8937
S. Bernardo, by Graciliano Ramos from the perspective of Émile Benveniste’s notion of time
Alana Brezolin
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.61389/wrlem.v1i22.8945
"Naquele tempo, e talvez que ainda hoje”
A ironia do recuo histórico de Memórias de um sargento de milícias
Dankar Bertinato Guardiano de Souza
1-15
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.61389/wrlem.v1i22.9058
Resenha
The Unwinding of Story Reels: Review of a Book About Narratives of LGBTQIAPN+ Lives
resenha de um livro de narrativas de vidas LGBTQIAPN+
Maurício J. Vieira Filho
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.61389/wrlem.v1i22.8918
Language
English
Español (España)
Português (Brasil)
Make a Submission
Make a Submission
Keywords
Block title
Pedagogia decolonial
330
Análise sobre as LDBS 4.024/61, 5.692/71 e 9.394/96 e seu foco no ensino pré-primário, primário, educação infantil e fundamental I
328
Zodiac Animals in Korean Proverbs
279
Professor reflexivo: uma pedagogia voltada para a pesquisa
248
OS PROCESSOS DE LEITURA, A PERCEPÇÃO E AS FUNÇÕES DO TEXTO LITERÁRIO
178