Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Início
Login
Current
Archives
Announcements
About
About the Journal
Submissions
Editorial Team
Privacy Statement
Contact
Search
Portal de Periódicos UEMS
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 1 No. 23 (2025): School Libraries and Reading in Brazil
Vol. 1 No. 23 (2025): School Libraries and Reading in Brazil
Published:
2025-02-25
Full Issue
Apresentação (Português (Brasil))
Artigo original
Português e espanhol em contato
revisitando conceitos sobre a educação linguística com e para crianças
DOI:
https://doi.org/10.61389/wrlem.v1i23.9111
Cristina Pureza Duarte Boéssio, Isabella Mozzillo
PDF (Português (Brasil))
A possible integration between discourse analysis and humor translation:
the communicational contract in the clown’s interlude in Romeo and Juliet translated by Bárbara Heliodora
DOI:
https://doi.org/10.61389/wrlem.v1i23.9141
Tiago Marques Luiz
PDF (Português (Brasil))
Dossiê
School Library and Reader Development
A Case Study at the Public School Library of E. E. Lino Villachá in Campo Grande (MS)
DOI:
https://doi.org/10.61389/wrlem.v1i23.9453
Maria Marta dos Santos, Alan Silus
PDF (Português (Brasil))
Language
English
Español (España)
Português (Brasil)
Make a Submission
Make a Submission
Keywords
melancholy
flaubert
reader training
school library
cultural context
shakespeare
semiolinguistics
translation
humor
the ideal reader
metalanguage of narrative
metafiction
autofiction
literature
poetry
Block title
Análise sobre as LDBS 4.024/61, 5.692/71 e 9.394/96 e seu foco no ensino pré-primário, primário, educação infantil e fundamental I
322
A colonização das sexualidades indígenas e a história da educação (sexual) no Brasil
222
O CONCEITO DE AMOR NO BANQUETE E NO FEDRO, DE PLATÃO
148
Pedagogia decolonial
147
O ENSINO-APRENDIZAGEM DE HISTÓRIA NAS SÉRIES INICIAIS DO ENSINO FUNDAMENTAL
143