CURRÍCULO EM MOVIMENTO DO DISTRITO FEDERAL À LUZ DO EPISTEMÔMETRO

Authors

DOI:

https://doi.org/10.61389/rbecl.v9i18.9605

Keywords:

Curriculum in Motion; education; epistemometer; plurepistemic thinking

Abstract

This paper aims to understand how the first dimension of the Epistemometer – theme – is presented in the Curriculum in Motion of the Federal District, articulated from the Cross-Cutting Axes, in its objectives and content, in the initial years of Elementary School. To this end, we used bibliographical research from Carvalho (2023), in his elaboration on the Epistemometer, and sought to identify approximations and/or distances in the Curriculum in Motion of the Federal District. In the text analyzed, we observed the movement towards a plurepistemic thinking with encouragement for consolidation in the practice of daily school life.

Author Biography

Rosânia Soares, Universidade de Brasília (UNB)

Doutoranda pelo Programa de Pós-graduação em Educação da Universidade de Brasília (UNB). Membra do Grupo de Pesquisa Sujeitos, Territórios e a construção do conhecimento – GPS/UNB. Professora da Secretaria de Educação do Distrito Federal. 

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Published

2025-08-04

How to Cite

Soares, R. (2025). CURRÍCULO EM MOVIMENTO DO DISTRITO FEDERAL À LUZ DO EPISTEMÔMETRO. REVISTA BRASILEIRA DE EDUCAÇÃO, CULTURA E LINGUAGEM, 9(18), 210–225. https://doi.org/10.61389/rbecl.v9i18.9605