TOURISM AND LEARNING
THE PANTANAL BIOPARK AS A SPACE FOR EXPERIENCES
Visualizações: 238DOI:
https://doi.org/10.61389/rbecl.v7i13.7605Keywords:
Pantanal Biopark, Tourism, LearningAbstract
This article aims to demonstrate how the Pantanal Biopark, considered the largest freshwater aquarium in the world, is structured and how this structure can promote learning activities for its tourists through their visits to the space. As a theoretical assumption, we base our discussions on Brasil (1983), Duque et. al. (2021), Hughes (2004), Ignarra (1999), Pellegrini Filho (2001), Pires (2011) and Silva et. al. (2022). As used methodology, we used the qualitative approach to obtain a deeper understanding of the social, cultural and educational aspects related to the learning and tourism processes in the Biopark. Finally, we consider the importance of this space as a place for leisure and great exchanges, enabling access to information, knowledge and the regional culture of our state.
References
BRASIL. Lei n. 7.173, de 14 de dezembro de 1983. Dispõe sobre o estabelecimento e funcionamento de jardins zoológicos, e dá outras providências. Brasília (DF): Casa Civil, 1983. Disponível em: < https://bit.ly/3M3T6YR>. Acesso: mai-2022.
DUQUE, Fernanda G. et. al. Zoológicos e Aquários: sua importância contemporânea. Revista Brasileira de Educação Ambiental. São Paulo, v. 16, n. 5, p. 08-26, 2021. Disponível em: < https://bit.ly/3LP8uam>. Acesso: mai-2022. DOI: https://doi.org/10.34024/revbea.2021.v16.11711
HUGHES, Howard. Artes, Entretenimento e Turismo. Trad. Mariana A. Carvalho. São Paulo: Roca, 2004.
IGNARRA, Luiz Renato. Fundamentos do Turismo. São Paulo: Pioneira, 1999.
PELLEGRINI FILHO, Américo. Ecologia, Cultura e Turismo. 6. ed. Campinas: Papirus, 2001. (Coleção Turismo).
PIRES, Luiz Antonio S. A História dos Zoológicos no Brasil. Revista Coletiva. Campinas, n. 4, On-line, abr-jun, 2011. Disponível em: < https://bit.ly/3nDM0B0>. Acesso: mai-2022.
SILVA, Lucas R. et. al. Aquários de Visitação Pública como Ferramenta de Conservação de Espécies. 2022. On-line. Disponível em: <https://bit.ly/41cnIMc>. Acesso: mai-2022
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
DECLARAÇÃO DE ORIGINALIDADE E EXCLUSIVIDADE E CESSÃO DE DIREITOS AUTORAIS
Declaro que o presente artigo é original e não foi submetido à publicação em qualquer outro periódico nacional ou internacional, quer seja em parte ou na íntegra. Declaro, ainda, que após publicado pela REVISTA BRASILEIRA DE EDUCAÇÃO, CULTURA E LINGUAGEM, ele jamais será submetido a outro periódico. Também tenho ciência que a submissão dos originais à (REVISTA BRASILEIRA DE EDUCAÇÃO, CULTURA E LINGUAGEM implica transferência dos direitos autorais da publicação digital. A não observância desse compromisso submeterá o infrator a sanções e penas previstas na Lei de Proteção de Direitos Autorais (nº 9610, de 19/02/98).